BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, April 26, 2010

beratnya Ya Rabb...kekadang tak mampu untuk aku melawannya!!

Dengan nama Allah yang MAha Pengasih lagi Maha penyayang, segala puji dan puja hanya layak buat-Mu Tuhan sekalian alam..Selawat dan salam kutujukan khas buat junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W..

Pada post kali ini syah hanya nak mengingatkan diri syah sendiri dimana perlunya bagi setiap insan itu untuk BERMUJAHADAH dalam apa jua perkara sekalipun.

Jujurnya , kekadang syah sendiri pun akan jatuh andai tidak bermujahadah dengan sebetul-betul mujahadah. Malu amat dengan diri sendiri..malu amat pada sahabat2 yang mana pada mereka syah bagi nasihat..tapi yang paling malu ialah malu dengan Dia!malu amat....tak tahu nak sorok dekat mana muka yang dipenuhi dengan aspal2 hitam ini..terlalu banyak khilaf yang telah dilakukan samada secara sedar ataupun tidak...Astaghfirullah~~Tapi syah syukur amat kerna dikurniakan 'usrah' yang sangat prihatin dengan keadaan semasa yang menimpa sesama 'usrah'..tanpa rasa jemu mereka tetap beri semangat dan nasihat yang begitu bererti bagi syah...alfun syukran buat 'ahli keluargaku' disini..

Dengan ta'lim dan sesi tazkirah pada setiap malam setiap kali selepas s0lat isya' sesama 'ahli keluarga' bukan sahaja dapat me-'refresh' ilmu yang kian berkarat bahkan dapat mengeratkan lagi hubungan sesama ahli keluarga kami..ketika itulah segala nasihat dan teguran akan diberikan khusus buat kami sesama ahli keluarga..syah syukur amat sebab dikurniakan oleh Dia antunna yang mant0p2 dari pelbagai aspek....

ALfun syukran juga buat sahabatku yang seorang itu kerna sabar mendengar rengekan manja diri ini dikala 'd0wn'...aasif jiddan hamba ucapkan kerna meng-ulang tayang peristiwa lama..tak pernah terfikir di benak fikiranku untuk membuatkan sahabat 'letih'..maaf!tapi,syukran atas segalanya...

Sahabat, diri ini nekad untuk membiarkan ia pergi..InsyaAllah diri ini tak akan alpa dengan setiap bait pesanan yang selalu engkau titipkan buatku dikala diri ini 'd0wn'..sahabat, ku berharap agar hati ini bakalan tenang seperti sediakala..bantulah pacal yg hina ini Ya Rabb...Allahummaameen~~~memang susah untuk membiarkan ia pergi begitu sahaja..tapi,apakan daya untuk syah melawan ketentuan-Nya...syah akan cuba untuk melakukannya!MUJAHADAH...!yup!MUJAHADAH...!! demi mendapatkan sesuatu yang hakiki kita memang perlu akan mujahadah~~benarlah dengan kata2 yang syah pernah pegang sejak di MMP dulu bahawa; MUJAHADAH itu PAHIT kerna RAHMAT disebaliknya teramat MANIS!


Alfun syukran semua!!syah SAYANG antunna =))

0 comments: